Test / nceleme Audi A3 1.4 TFS 125hp Sportback

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 1 - Toplam 3 1 2 3 SonSon
  1. #1
    Administrator mit yenin Avatar
    yelik Tarihi
    09-Temmuz-2006
    Nerden
    Bursa
    Mesaj
    6,063




    Kk hacimli bir motordan, keyif veren bir performans alabilmek mmkn m? Bu soru iki yl nce soruluyor olsa birok otomobil tutkununun ve*recei ortak cevap kesinlikle hayr olurdu. nk g ve performans denildiinde herkesin aklna hacim*leri byk performans makineleri geliyordu. Fakat son iki ylda bu du*rum tam tersi eklinde deiti. Artk kk hacimli motorlar bol hacimli aabeylerine brakn kafa tutmay yanlarndan uzayp gidebilecek ka*dar gelitiler. Bu konunun ncle*rinden birisi Alman otomobil reti*cisi Volkswagen. lk olarak VW logo*lu otomobillerde boy gstermeye balayan bu motorlar, en son Audi A3'n kaputunun altnda da grev yapmaya balad. Grnm ve tar*z ile zaten geni bir hayran kitlesine sahip olan A3'te kullanlmaya ba*lanan 1.4 lt'lik motor seenei ile id*diasn daha da artrm oldu. Direkt enjeksiyon teknolojisi ile birlikte turbo beslemenin bir araya geldii ve TFSI olarak adlandrlan bu 1.4 lt'lik yeni motor 125 HP g retmesinin yannda, 1500-4000 de*vir band aralnda 200 Nm gibi bir torku kullancnn emrine sunuyor. zellikle bu torkun yaplan aklamalara gre yzde 80'ine yakn bir blmnn 1250 d/d'den itibaren retiliyor olmas da sr keyfini ve performans artran en nemli zel*liklerden. Kullanm srasnda kat zerindeki bu verilerin yola nasl ak*tarld net bir ekilde ortaya kyor. Kaputun altnda kk hacimli bir rn yatiyor olmasna ramen A3 beklenen sr keyfini fazlasyla ve*riyor. lk hareketten itibaren kullanma sunulan tork ve 125 HP'lik id*dial g sayesinde A3 keyif veren bir sr karakterine sahip. Elbette as*falt kazyarak ilerlemiyor ama her zaman kullanmda olan performan*s ile kesinlikle gz dolduruyor. Fab*rika verilerine gre 0-100 km/s hz*lanmasn 9.6 sn'de tamamlayan Au*di A3 yapm olduumuz testler s*rasnda da bu grevi 10.2 sn'de ta*mamlad. Ortalamalarn 11-ile 12 sa*niye arasnda olduu bu snf otomo*biller iinde 10.2 sn herkesin yz*n gldrecek bir sonu. Bunun ya*nnda otomobilin artan hzlarda da istekliliinden bir ey kaybetmiyor olmas nemli bir avantaj. 17.1 sn'de 134 km/s hza ulaan otomobil ayn zamanda 400 metre uzunluunda bir mesafeyi de bu sre iinde geride b*rakmay baaryor.imdilik lkemizde yalnzca 6 ile*ri manuel anzmanla saa sunulan A3 1.4 TFSI'm bu birliktelii de dik*kat ekiyor. Baarl bir alma karakterine sahip olan 6 ileri manuel anzman ayn zamanda ekonomik kullanmlarn da en nemli destek*isi. Yollar net bir ekilde belli olan anzman, motordan gelen gce de annda tepki verme yeteneine sa*hip. DSG gibi hzl bir otomatik an*zman iinse biraz daha sabrl olmak gerekiyor. Gerek ekonomi ge*rekse performans isteklerine annda yant veren DSG anzman bu bek*leme sresini de hak ediyor. 6 ileri manuel anzmann en nemli zellii ekonomik yakt t*ketimini desteklemesi. Fakat bu anzmann en nemli dezavantajysa esneklik konusunda beklendii gibi ok yetenekli olamamas. 5 ve 6'nc viteslerde yaplan hzlanma istekle*rini Audi A3 dikkate bile almyor. 6'nc viteste 80 km/s hzdan 120 km/s hza kmann tam 16.5 sn sr*mesi sanyoruz bunun en nemli ka*nt. Ancak, bu sonu artc deil. nk bu vites seenekleri tamamen ekonomi zelliklerine sahip. Hzlanma istiyorsanz daha yksek bir de vir band ve daha dk vites see*neklerini tercih etmeniz gerekiyor.Sert bir sspansiyon sistemine ve yetenei olduka yksek olan bir di*reksiyon sistemine (Servotronic) sa*hip olan A3 sr zellikleriyle de vgy hak ediyor. Her ne kadar elektronik yardmclar devreden *karldnda nden kayma eilimine sahip olsa bile bu durum sadece li*mitleri aldnda yaanyor. Elek*tronik sistemlerin devrede olduu ve limitlerin an zorlanmad durum*larda A3 normal bir srcye bir pist pilotu havas bile katabiliyor. Perfor*mans ve yol tutu zellikleri ile be*enimizi kazanan A3,100 km'de 7.9 lt'lik ortalama t*ketimi ve panik fren srasnda 37 metrelik duru mesafesiyle baars*n daha da talandryor.

    Normal bir srcy bile pist yarsna dntrebiliyor

    Elit ve sportif bir grnmn bir*letii Audi A3'n tasarm gerek*ten de dikkat ekici. Bask tavan ve kkrtan izgilerle birlikte A3 saldrgan bir grnme sahip. Zaten id*dial olan tasarma test otomobilin-deki gibi S-Line ad verilen sportif donanm paketi eklenince A3 ok daha iddial bir hale gelmi. mekan*da biraz donuk bir hava hakim olsa bile grnm, iilik ve kullanmla ilgili herhangi bir sorun bulunmuyor. alter mant ile alan hava*landrma kumandalar da sportif duyguyu artryor.26 bin 311 Euro'dan balayan fi*yatla sata sunulan Audi A3'n stan*dart donanmnda EBD destekli ABS, EDL, n ve n yan hava yastklar, ift blgeli oto*matik klima, ya*mur sensr, CD alarl mzik sis*temi, stmal ve elektrikli d aynalar gibi gvenlik ve konfor unsurlar yer alyor olmas otomobilin iddiasn bir kat daha artryor. Bu fiyat Audi kullanclar iin son derece avantajl.

    SONU

    Bu blme kadar A3 baz eksik yanlar olsa bile bizden koskoca*man bir arty almaya hak kazand. Sr yetenekleri, iddial grnm, baarl yakt tketimi, ks*kandracak kadar iddial ekicilii ve elit yaps otomobile ok fazla sz syleme*ye gerek bile brakmyor. stne stlk sportif otomobillerin fren performansna ve balang donanmndan itibaren sunulan elektronik yardmclarna da ol*duka gvenen A3 en nemli ovlarn*dan birini fiyatnda yapyor. 26 bin Eu*ro'dan balayan bir fiyat etiketine sa*hip olmasna ramen olduka iddial bir donanm listesi bulunan Audi A3 bir an*da cazibesini daha da artrm oluyor. Elbette donanmlar ykseldike A3'Un fiyat da buna bal olarak test aracnda olduu gibi ykseliyor.




  2. #2
    Senior Member
    yelik Tarihi
    03-ubat-2010
    Nerden
    izmir
    Mesaj
    154
    wallahi gzel araba

  3. #3
    Junior Member
    yelik Tarihi
    09-Mays-2010
    Nerden
    izmir
    Mesaj
    7
    benm arabam ...sen sevyorum a3 um

  4. #4
    Member
    yelik Tarihi
    19-Nisan-2010
    Nerden
    stanbul
    Mesaj
    46
    sper bir motor seenei bence. istenirse ekonomi n planda kullanabilirsiniz, isterseniz performans n planda kullanabilirsiniz. Tamamen sizin ayanza bal olarak yakyor.
    [FONT=Arial]A3 1.4TFSI 125 hp Ambition Stronic[/FONT]

  5. #5
    Senior Member
    yelik Tarihi
    26-Ekim-2009
    Nerden
    istanbul
    Mesaj
    142
    vw in rettii tfsi motorlar benzinli olmalarna ramen teoride dk yakt tketimleriyle lanse edilmiti. Ancak cevremde kullanan arkadaslarmn izlenimleri hic de bu ynde degil. Zira zaten her hangi bir arac da 90-100 km/s aralgnda kullandgnzda yakt tuketimi minimum olacaktr. bunu ununla rnekleyebilirim. yaklask 1.5 yl boyunca kullandgmz infiniti fx 35 marka aracmz babam kullandgnda yakt tuketimi 12lt ye kadar dyordu. kald ki aracn motoru 3500cc olmas sebebiyle bu tip motorlarn ortalamas genelde 16lt lerden asag dusmez. Fakat sakin kullanmda gorulecegi uzere boyle bir motor bile bu seviyelere dusebilmekte. Dolaysyla tfsi motorlarn az yaktg iddas bence belli artlara bagldr ve dizel motorlar gibi genel geer bir durumu ifade etmemektedir.

    Bence halen en dk yakt tketen araclar dizel araclardr ve bmw nin yeni nesil 2000cc hacimli motorlar gibi rnekleri de performans konusunda da cok basarl olup surekli seri kullanmda dahi ki bundan 180km/s- 200km/s civar hzlarla surekli gitmeyi kastediyorum yakt tuketimleri ancak 9lt-10lt yi gormektedir. Dizel yaktn litre fiyatnn bugun bile tum zamlara ragmen 3tl civar oldugunu dusunursek avantajn acklg ortadr. Bunu da 3.20d arac yaklask 2 yl kullanms biri olarak ifade ettigimi belirtmek isterim.

    Tabi bunun yan sra vw nin retiigi tfsi motorlardan 125 hp likler degil fakat 2007-2008 model golf gt lerde kullanlan 170 hp lik motoru da az olsa kullanms biri olarak hayran oldugumu ifade etmek isterim . ama bu motor hacminin trkiye gibi yakt fiyatlarnn zaten cok yuksek oldugu bi ulkede asla tuketim avantaj saglamadgn ancak ve ancak vergi dilimindeki yeri itibariyle bir avantaj oldugu aikardr. Zira forumdaki birok kiinin de takdir edecei zere 170 hp lik gt kategorisinde ki bir arac yada 2.0 tfsi 200 hp lik bir arac ekseriyetle performans amacl alnr ... yani cok az insan babam gibi infiniti gibi bir safkan performans aletinde 12 lt ortalama yakt verisini elde edebilir. ki kendisi genelde otoban dahil 120 km yi gecmez ve gaz fren kullanm minimumdadr .

    Velhasl acizane vurgulamak istedigim husus vw menseli tfsi motorlarn yakt tuketimi konusundaki veriler ancak fabrika ortamnda elde edilebilen ve fakat yollarda cok cok uzagnda kalnan verilerdir. tfsi motorlarn kyaslandg yeni nesil tdi motorlar halen performans yakt karslastrmasnda ack ara avantajlarn muhafaza etmektedirler. Bu konuda hemen devreye bakm konusunda ki masraflar endise girmektedir ki her 2 mototru da kullanms biri olarak sunu demek isterim dizel benzinli farketmez bakmlar zamannda ve duzenli yaplms hibir arac sizi uzmeyecektir ve aralarnda oyle abartldg gibi bir fark da asla yoktur. bu konuda nette asagda ki gibi bir de site bulunmakta ilgi dyan arkadaslar inceleyebilir.


    Benzinli mi? Dizel mi? Karlatrma | Dinamik Hesaplayc @ Otokritik.com

  6. #6
    Member
    yelik Tarihi
    19-Nisan-2010
    Nerden
    stanbul
    Mesaj
    46
    Dizelin ekonomiklii tartlmaz ama 1.6 dizel motor seenei daha yeni yeni kyor. Eskiden 2.0 dizel seenei ile 1.4 benzin seenei arasnda gidip geliyordunuz. E bu durumda da yksek vergiler nedeni ile 2.0 dizel ulalabilir olmaktan kyordu. lk alm maliyetinde 1.4 motor vergiler sayesinde o kadar makul kalyordu ki ister istemez 1.4 motor alnyor. (Sizin verdiiniz sitede 1.6 FSI ile 1.9 TDI karlatrmasnda paray 8 sene de karabiliyorsunuz.) imdi 1.6 dizel ile 1.4 benzin karlatralabilir. Bu durumda tabii ki 1.6 dizel ok daha ekonomik olacaktr. Paray 1.5, 2 senede karabilirsiniz. Ama dediim gibi 1.4 TFSI dizel kadar olmasa da yeterince ekonomik bir motor. steyen ekonomik olarak, isteyen yollar kazmasa da yeterli performans ile kullanabilir. ahsen ben ehir ii 100 kmde 7 lt yakyorum. Gzergahm ise Gztepe - Atatrk Havaliman sabah ve akam saatlerinde. Uzun yolda 5.5 lt yaptrdmda oldu ama iyi sabr gerektiriyor.

    Ek olarak unutmamak gerekir ki 1.4 T motorlardan aldmz tork ve gler eskiden 1.8, 2.0 motorlardan alnrd. Dolaysyla ekonomiklii gene burayla karlatrmak gerekir.

    320 d motoruna ise lafm yok. O motor A4 te olmalyd.
    [FONT=Arial]A3 1.4TFSI 125 hp Ambition Stronic[/FONT]

  7. #7
    Member
    yelik Tarihi
    26-Mays-2010
    Nerden
    trabzon
    Mesaj
    52
    Benim arata 1.4 iyi gidiyor. ok memnunum. Yalnz u RNS-E cihaznda Trkiye haritasn altramyoruz. Bunu Audiye bask yapmamz gerekiyor. Ayrca 1.4 aralar ehiriinde denildii kadar az yakmyor bilginize

  8. #8
    Junior Member mustafa38su353 yenin Avatar
    yelik Tarihi
    25-Kasm-2010
    Nerden
    kayseri
    Mesaj
    8
    Tfsi arza veriyooo hemde ba agryacak ekilde.21000 de arac sente atlarm ewet bama geldi atlyo neden olduguyla ilgili tam detay alamadm bunun iin sizleride uyaryom arkadaslar

  9. #9
    AlpEren
    Guest
    gayet baarl ..

  10. #10
    Member ringwraiths yenin Avatar
    yelik Tarihi
    01-Temmuz-2010
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    50
    1 yl akn sre kullandm bu motoru. Hem performans hem yakt asndan 1.4 motorlarn gururu diyebilirim
    ...A4 Quattro 2011 211 ps ibis beyaz...

+ Konuyu Cevapla
Sayfa 1 - Toplam 3 1 2 3 SonSon

Bu Konu iin Etiketler