Konu Kapatılmıştır
 
Seçenekler
09-01-2010, 00:23   #1
 
Lokasyon: Ankara
Mesajlar: 94
Audi Sahibi
Standart Turbo beslemeli araç kullanmanın incelikleri

Arkadaşlar ilk kez benzinli turbolu araba kullanıyorum (1.4t s-tronic), dikkat etmem özen göstermem gereken hususlarda beni aydınlatırsanız sevinirim.şimdiden teşekkürler

 
Forum Sponsorumuz
09-01-2010, 01:29   #2
 
banshee8831
 
Lokasyon: ankara
Mesajlar: 2.299
Üye Albümleri Forum Yıldızı
bildiğim kadarıyla aracı stop ettirmeden önce şöyle 30 sn 1 dakka arası rölantide çalıştırmak gerekiyor. turbonun içindeki havanın boşalması için.yoksa motora zarar veriyormuş.

 
09-01-2010, 03:22   #3
 
Lokasyon: Alkent
Mesajlar: 305
Üye Albümleri Audi Sahibi
Parmak Kadar Turbonun Havasinin Boşalmasi için 1 dk Beklemek. Boşa Galiba.
__________________
34 EE 9984

 
09-01-2010, 04:28   #4
 
Buğra A.
 
Lokasyon: İstanbul
Mesajlar: 88
Yağını kontrol et ve eksildiğinde hemen tamamla.Çalıştırdığın zaman 1 dakika bekle ve ısıt ne olursa olsun.Stop edeceğin zamanda 30 saniye bekledikten sonra kapat.

 
09-01-2010, 05:01   #5
 
banshee8831
 
Lokasyon: ankara
Mesajlar: 2.299
Üye Albümleri Forum Yıldızı
isocukxd:
Parmak Kadar Turbonun Havasinin Boşalmasi için 1 dk Beklemek. Boşa Galiba.

parabol heralde isocuk ha ? bakkaldan ekmek süt alır gibi turbo tüketip takıyorsun heralde aracına, beklemeyi bu kadar gereksiz bulduğuna göre.

 
09-01-2010, 09:44   #6
 
Lokasyon: İzmir
Mesajlar: 104
Volkswagen Sahibi
isocukxd:
Parmak Kadar Turbonun Havasinin Boşalmasi için 1 dk Beklemek. Boşa Galiba.

Bu yüzden servise giderseniz eğer,söylerler size gerekli mi yoksa gereksiz mi diye.

 
09-01-2010, 10:41   #7
 
ATAY AYDINER
 
Lokasyon: Istanbul
Mesajlar: 167
Audi Sahibi
turbo pallerinin döndüğü yatak, araç çalışırken yağ pompasının sağladığı yağ basıncı ile beslenir, kontağınızı kapattıktan sonrada turbodaki ısı ve hareket devam etmektedir.
dolayısıyla, kontağı kapatmadan önce beklemeniz turbodaki ısı ve hareketi miminalize etme işine yarar...

 
09-01-2010, 13:07   #8
 
Lokasyon: İstanbul
Mesajlar: 6
Audi Sahibi
bu dedıgınız tdi ıcınde gecerlımı?

 
20-01-2010, 00:21   #10
 
ssukuroglu
 
Lokasyon: Ankara
Mesajlar: 85
Audi Sahibi
Aracı calıstırdıgımızda, 1000 devrin uzerinde calısan motor yaklasık 1 dakıka ıcersinde kademe kademe bu devrin altına dusmektedir, motoru ısıtmak ıcn gereklı zannediyorum turbo ılede bir alakası varmıdır? Genel olarak turbo arac kullanımı hakkında cok sey soyleniyor, motoru calıstırırken ve kapatırken bekleyecegimiz kesin, fakat motoru hep farklı kullanım tarzında ve farklı ıklım kosullarında kullanıyoruz, faktorler bekleme suresini etkiler sanırım, ne kadar beklicegimizi sizlerce nasıl anlarız ?
__________________
A4 2.0 TFSI Quattro S-Tronic B8

 
Konu Kapatılmıştır

Etiketler
audi, b6, bakım, basınçlı, benzinli, bilgi, carbon, dizel, esp, güvenilir, hasar, için, lambası, nedir, parça, performans, servis, soru, sorun, tavsiye, tdi, turbo, ucuz, yağ, yakıt, yetkili, yetkili servis, yüksek, özellikleri
Seçenekler