Cevapla
 
Seçenekler
26-07-2010, 19:02   #1
Administrator
 
Ümit
 
Lokasyon: Bursa
Mesajlar: 5.755
Moderatör Forum Yıldızı BMW Sahibi
Arrow Test / İnceleme Audi A3 1.4 TFSİ 125hp Sportback





Küçük hacimli bir motordan, keyif veren bir performansı alabilmek mümkün mü? Bu soru iki yıl önce soruluyor olsa birçok otomobil tutkununun ve*receği ortak cevap kesinlikle hayır olurdu. Çünkü güç ve performans denildiğinde herkesin aklına hacim*leri büyük performans makineleri geliyordu. Fakat son iki yılda bu du*rum tam tersi şeklinde değişti. Artık küçük hacimli motorlar bol hacimli ağabeylerine bırakın kafa tutmayı yanlarından uzayıp gidebilecek ka*dar geliştiler. Bu konunun öncüle*rinden birisi Alman otomobil üreti*cisi Volkswagen. İlk olarak VW logo*lu otomobillerde boy göstermeye başlayan bu motorlar, en son Audi A3'ün kaputunun altında da görev yapmaya başladı. Görünümü ve tar*zı ile zaten geniş bir hayran kitlesine sahip olan A3'te kullanılmaya baş*lanan 1.4 lt'lik motor seçeneği ile id*diasını daha da artırmış oldu. Direkt enjeksiyon teknolojisi ile birlikte turbo beslemenin bir araya geldiği ve TFSI olarak adlandırılan bu 1.4 lt'lik yeni motor 125 HP güç üretmesinin yanında, 1500-4000 de*vir bandı aralığında 200 Nm gibi bir torku kullanıcının emrine sunuyor. Özellikle bu torkun yapılan açıklamalara göre yüzde 80'ine yakın bir bölümünün 1250 d/d'den itibaren üretiliyor olması da sürüş keyfini ve performansı artıran en önemli özel*liklerden. Kullanım sırasında kağıt üzerindeki bu verilerin yola nasıl ak*tarıldığı net bir şekilde ortaya çıkıyor. Kaputun altında küçük hacimli bir ürün yatiyor olmasına rağmen A3 beklenen sürüş keyfini fazlasıyla ve*riyor. İlk hareketten itibaren kullanıma sunulan tork ve 125 HP'lik id*dialı güç sayesinde A3 keyif veren bir sürüş karakterine sahip. Elbette as*faltı kazıyarak ilerlemiyor ama her zaman kullanımda olan performan*sı ile kesinlikle göz dolduruyor. Fab*rika verilerine göre 0-100 km/s hız*lanmasını 9.6 sn'de tamamlayan Au*di A3 yapmış olduğumuz testler sı*rasında da bu görevi 10.2 sn'de ta*mamladı. Ortalamaların 11-ile 12 sa*niye arasında olduğu bu sınıf otomo*biller içinde 10.2 sn herkesin yüzü*nü güldürecek bir sonuç. Bunun ya*nında otomobilin artan hızlarda da istekliliğinden bir şey kaybetmiyor olması önemli bir avantaj. 17.1 sn'de 134 km/s hıza ulaşan otomobil aynı zamanda 400 metre uzunluğunda bir mesafeyi de bu süre içinde geride bı*rakmayı başarıyor.Şimdilik ülkemizde yalnızca 6 ile*ri manuel şanzımanla saüşa sunulan A3 1.4 TFSI'm bu birlikteliği de dik*kat çekiyor. Başarılı bir çalışma karakterine sahip olan 6 ileri manuel şanzıman aynı zamanda ekonomik kullanımların da en önemli destek*çisi. Yolları net bir şekilde belli olan şanzıman, motordan gelen güce de anında tepki verme yeteneğine sa*hip. DSG gibi hızlı bir otomatik şan*zıman içinse biraz daha sabırlı olmak gerekiyor. Gerek ekonomi ge*rekse performans isteklerine anında yanıt veren DSG şanzıman bu bek*leme süresini de hak ediyor. 6 ileri manuel şanzımanın en önemli özelliği ekonomik yakıt tü*ketimini desteklemesi. Fakat bu şanzımanın en önemli dezavantajıysa esneklik konusunda beklendiği gibi çok yetenekli olamaması. 5 ve 6'ncı viteslerde yapılan hızlanma istekle*rini Audi A3 dikkate bile almıyor. 6'ıncı viteste 80 km/s hızdan 120 km/s hıza çıkmanın tam 16.5 sn sür*mesi sanıyoruz bunun en önemli ka*nıtı. Ancak, bu sonuç şaşırtıcı değil. Çünkü bu vites seçenekleri tamamen ekonomi özelliklerine sahip. Hızlanma istiyorsanız daha yüksek bir de vir bandı ve daha düşük vites seçe*neklerini tercih etmeniz gerekiyor.Sert bir süspansiyon sistemine ve yeteneği oldukça yüksek olan bir di*reksiyon sistemine (Servotronic) sa*hip olan A3 sürüş özellikleriyle de övgüyü hak ediyor. Her ne kadar elektronik yardımcılar devreden çı*karıldığında önden kayma eğilimine sahip olsa bile bu durum sadece li*mitleri aşıldığında yaşanıyor. Elek*tronik sistemlerin devrede olduğu ve limitlerin aşın zorlanmadığı durum*larda A3 normal bir sürücüye bir pist pilotu havası bile katabiliyor. Perfor*mansı ve yol tutuş özellikleri ile be*ğenimizi kazanan A3,100 km'de 7.9 lt'lik ortalama tü*ketimi ve panik fren sırasında 37 metrelik duruş mesafesiyle başarısı*nı daha da taçlandırıyor.

Normal bir sürücüyü bile pist yarışçısına dönüştürebiliyor

Elit ve sportif bir görünümün bir*leştiği Audi A3'ün tasarımı gerçek*ten de dikkat çekici. Basık tavan ve kışkırtan çizgilerle birlikte A3 saldırgan bir görünüme sahip. Zaten id*dialı olan tasarıma test otomobilin-deki gibi S-Line adı verilen sportif donanım paketi eklenince A3 çok daha iddialı bir hale gelmiş. İç mekan*da biraz donuk bir hava hakim olsa bile görünüm, işçilik ve kullanımla ilgili herhangi bir sorun bulunmuyor. Şalter mantığı ile çalışan hava*landırma kumandaları da sportif duyguyu artırıyor.26 bin 311 Euro'dan başlayan fi*yatla satışa sunulan Audi A3'ün stan*dart donanımında EBD destekli ABS, EDL, ön ve ön yan hava yastıkları, çift bölgeli oto*matik klima, yağ*mur sensörü, CD çalarlı müzik sis*temi, ısıtmalı ve elektrikli dış aynalar gibi güvenlik ve konfor unsurları yer alıyor olması otomobilin iddiasını bir kat daha artırıyor. Bu fiyat Audi kullanıcıları için son derece avantajlı.

SONUÇ

Bu bölüme kadar A3 bazı eksik yanları olsa bile bizden koskoca*man bir artıyı almaya hak kazandı. Sürüş yetenekleri, iddialı görünümü, başarılı yakıt tüketimi, kıs*kandıracak kadar iddialı çekiciliği ve elit yapısı otomobile çok fazla söz söyleme*ye gerek bile bırakmıyor. Üstüne üstlük sportif otomobillerin fren performansına ve başlangıç donanımından itibaren sunulan elektronik yardımcılarına da ol*dukça güvenen A3 en önemli şovların*dan birini fiyatında yapıyor. 26 bin Eu*ro'dan başlayan bir fiyat etiketine sa*hip olmasına rağmen oldukça iddialı bir donanım listesi bulunan Audi A3 bir an*da cazibesini daha da artırmış oluyor. Elbette donanımlar yükseldikçe A3'Un fiyatı da buna bağlı olarak test aracında olduğu gibi yükseliyor.




 
Alıntı ile Cevapla
Forum Sponsorumuz
Skillful | Responsive Multi-Purpose Theme
03-08-2010, 00:38   #2
 
Lokasyon: izmir
Mesajlar: 154
Üye Albümleri Audi Sahibi
wallahi güzel araba

  Alıntı ile Cevapla
17-08-2010, 13:57   #3
 
Lokasyon: izmir
Mesajlar: 7
Audi Sahibi
benım arabam ...senı sevıyorum a3 um

  Alıntı ile Cevapla
19-08-2010, 09:56   #4
 
Lokasyon: İstanbul
Mesajlar: 46
Audi Sahibi
süper bir motor seçeneği bence. istenirse ekonomi ön planda kullanabilirsiniz, isterseniz performans ön planda kullanabilirsiniz. Tamamen sizin ayağınıza bağlı olarak yakıyor.
__________________
A3 1.4TFSI 125 hp Ambition Stronic

  Alıntı ile Cevapla
19-08-2010, 13:58   #5
 
Lokasyon: istanbul
Mesajlar: 142
vw in ürettiği tfsi motorlar benzinli olmalarına rağmen teoride düşük yakıt tüketimleriyle lanse edilmişti. Ancak cevremde kullanan arkadaslarımın izlenimleri hic de bu yönde degil. Zira zaten her hangi bir aracı da 90-100 km/s aralıgında kullandıgınızda yakıt tuketimi minimum olacaktır. bunu şununla örnekleyebilirim. yaklasık 1.5 yıl boyunca kullandıgımız infiniti fx 35 marka aracımızı babam kullandıgında yakıt tuketimi 12lt ye kadar düşüyordu. kaldı ki aracın motoru 3500cc olması sebebiyle bu tip motorların ortalaması genelde 16lt lerden asagı dusmez. Fakat sakin kullanımda gorulecegi uzere boyle bir motor bile bu seviyelere dusebilmekte. Dolayısıyla tfsi motorların az yaktıgı iddası bence belli şartlara baglıdır ve dizel motorlar gibi genel geçer bir durumu ifade etmemektedir.

Bence halen en düşük yakıt tüketen araclar dizel araclardır ve bmw nin yeni nesil 2000cc hacimli motorları gibi örnekleri de performans konusunda da cok basarılı olup surekli seri kullanımda dahi ki bundan 180km/s- 200km/s civarı hızlarla surekli gitmeyi kastediyorum yakıt tuketimleri ancak 9lt-10lt yi gormektedir. Dizel yakıtın litre fiyatının bugun bile tum zamlara ragmen 3tl civarı oldugunu dusunursek avantajın acıklıgı ortadır. Bunu da 3.20d aracı yaklasık 2 yıl kullanmıs biri olarak ifade ettigimi belirtmek isterim.

Tabi bunun yanı sıra vw nin üretiigi tfsi motorlardan 125 hp likler degil fakat 2007-2008 model golf gt lerde kullanılan 170 hp lik motoru da az olsa kullanmıs biri olarak hayran oldugumu ifade etmek isterim . ama bu motor hacminin türkiye gibi yakıt fiyatlarının zaten cok yuksek oldugu bi ulkede asla tuketim avantajı saglamadıgını ancak ve ancak vergi dilimindeki yeri itibariyle bir avantajı oldugu aşikardır. Zira forumdaki birçok kişinin de takdir edeceği üzere 170 hp lik gt kategorisinde ki bir arac yada 2.0 tfsi 200 hp lik bir arac ekseriyetle performans amaclı alınır ... yani cok az insan babam gibi infiniti gibi bir safkan performans aletinde 12 lt ortalama yakıt verisini elde edebilir. ki kendisi genelde otoban dahil 120 km yi gecmez ve gaz fren kullanımı minimumdadır .

Velhasıl acizane vurgulamak istedigim husus vw menseli tfsi motorların yakıt tuketimi konusundaki veriler ancak fabrika ortamında elde edilebilen ve fakat yollarda cok cok uzagında kalınan verilerdir. tfsi motorların kıyaslandıgı yeni nesil tdi motorlar halen performans yakıt karsılastırmasında acık ara avantajlarını muhafaza etmektedirler. Bu konuda hemen devreye bakım konusunda ki masraflar endise girmektedir ki her 2 mototru da kullanmıs biri olarak sunu demek isterim dizel benzinli farketmez bakımları zamanında ve duzenli yapılmıs hiçbir arac sizi uzmeyecektir ve aralarında oyle abartıldıgı gibi bir fark da asla yoktur. bu konuda nette asagıda ki gibi bir de site bulunmakta ilgi dyan arkadaslar inceleyebilir.


Benzinli mi? Dizel mi? Karşılaştırma | Dinamik Hesaplayıcı @ Otokritik.com

  Alıntı ile Cevapla
19-08-2010, 15:12   #6
 
Lokasyon: İstanbul
Mesajlar: 46
Audi Sahibi
Dizelin ekonomikliği tartışılmaz ama 1.6 dizel motor seçeneği daha yeni yeni çıkıyor. Eskiden 2.0 dizel seçeneği ile 1.4 benzin seçeneği arasında gidip geliyordunuz. E bu durumda da yüksek vergiler nedeni ile 2.0 dizel ulaşılabilir olmaktan çıkıyordu. İlk alım maliyetinde 1.4 motor vergiler sayesinde o kadar makul kalıyordu ki ister istemez 1.4 motor alınıyor. (Sizin verdiğiniz sitede 1.6 FSI ile 1.9 TDI karşılaştırmasında parayı 8 sene de çıkarabiliyorsunuz.) Şimdi 1.6 dizel ile 1.4 benzin karşılaştıralabilir. Bu durumda tabii ki 1.6 dizel çok daha ekonomik olacaktır. Parayı 1.5, 2 senede çıkarabilirsiniz. Ama dediğim gibi 1.4 TFSI dizel kadar olmasa da yeterince ekonomik bir motor. İsteyen ekonomik olarak, isteyen yolları kazımasa da yeterli performans ile kullanabilir. Şahsen ben şehir içi 100 kmde 7 lt yakıyorum. Güzergahım ise Göztepe - Atatürk Havalimanı sabah ve akşam saatlerinde. Uzun yolda 5.5 lt yaptırdığımda oldu ama iyi sabır gerektiriyor.

Ek olarak unutmamak gerekir ki 1.4 T motorlardan aldığımız tork ve güçler eskiden 1.8, 2.0 motorlardan alınırdı. Dolayısıyla ekonomikliği gene burayla karşılaştırmak gerekir.

320 d motoruna ise lafım yok. O motor A4 te olmalıydı.
__________________
A3 1.4TFSI 125 hp Ambition Stronic

  Alıntı ile Cevapla
16-09-2010, 23:50   #7
 
Lokasyon: trabzon
Mesajlar: 52
Audi Sahibi
Benim araçta 1.4 iyi gidiyor. Çok memnunum. Yalnız şu RNS-E cihazında Türkiye haritasını çalıştıramıyoruz. Bunu Audiye baskı yapmamız gerekiyor. Ayrıca 1.4 araçlar şehiriçinde denildiği kadar az yakmıyor bilginize

  Alıntı ile Cevapla
12-12-2010, 01:25   #8
 
mustafa38su353
 
Lokasyon: kayseri
Mesajlar: 8
Üye Albümleri Audi Sahibi
Tfsi arıza veriyooo hemde baş agrıyacak şekilde.21000 de arac sente atlarmı ewet başıma geldi atlıyo neden olduguyla ilgili tam detay alamadım bunun için sizleride uyarıyom arkadaslar

  Alıntı ile Cevapla
06-04-2011, 20:14   #9
AlpEren
 
Lokasyon:
Mesajlar: n/a
gayet başarılı ..

  Alıntı ile Cevapla
01-09-2011, 13:29   #10
 
ringwraiths
 
Lokasyon: Ankara
Mesajlar: 50
Audi Sahibi
1 yılı aşkın süre kullandım bu motoru. Hem performans hem yakıt açısından 1.4 motorların gururu diyebilirim
__________________
...A4 Quattro 2011 211 ps ibis beyazı...

  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
1.4 tfsi, 2008, arasında, audi, audi a3, audi a3 1.4, benzinli, donanım, ekonomik, fiyat, fren, hızlanma, inceleme, klima, konfor, kullanıcıları, logo, otomobil, pist, s-line, sis, sorun, spor, sportback, sınıf, süspansiyon, test, tfsi, tfsi 125hp, turbo, yakıt, yakıt tüketimi, yeni, yüksek, özellikleri
Seçenekler