Konu Kapatılmıştır
 
Seçenekler
11-12-2008, 11:12   #41
Banned
 
Lokasyon: bahçeşehir,sarıyer
Mesajlar: 2.378
Forum Yıldızı
dsg ile s tronic aynı şanzıman audi ile vw de ismi farklı sadece

 
Forum Sponsorumuz
Skillful | Responsive Multi-Purpose Theme
11-12-2008, 11:22   #42
KBL
 
KBL
 
Lokasyon: Istanbul - ulus
Mesajlar: 319
Üye Albümleri Audi Sahibi
Bende bir soru sorıym Stronic ile Multitronic arasındaki fark nedir?
__________________


34 KBL 07 & 34 KBL 40

 
11-12-2008, 11:38   #43
 
Lokasyon: Istanbul
Mesajlar: 1.169
Üye Albümleri Forum Yıldızı Mercedes Benz Sahibi
dsg ıle stronıc aynı degıl sertac.benım oncekı audım dsg olarak gelmıstı sımdıkı stronıc olarak geldı.gelıstırmeler yapıldı ve adı degıstı dıe bılıorm. hatta r tronıc de war

 
11-12-2008, 11:40   #44
Banned
 
Lokasyon: bahçeşehir,sarıyer
Mesajlar: 2.378
Forum Yıldızı
biraz daha geliştirilmişi olabilir ama hemen hemen aynı şanzımanlar..r tronic farklı bişi kardeşim s tronicin daha gelişmişi fakat o süperspor araba kategorisinde dierlerine göre kötü kalan bi şanzıman

 
13-12-2008, 08:49   #45
 
Ayki
 
Lokasyon: Ankara
Mesajlar: 28
Audi Sahibi
Multitronicte vites oranı yoktur. Gaza bastıgın ölçüde devir alır motor ve bastığın oranda orada kalır. Stronic ise bildiğin otomatik vites gibidir. Fakat dişlileri deiştiren 1 erine 2 tane debriyaj vardır. Tabii ki sistem anlatıldığı kadar basit değil :P biz halk işi konuşuyoruz fazla teknik bilmeye gerek yok.

Multitronici şöyle hayal et mesela gaza basıyosun arabanın devir saatinde ibre 4000 e geliyor, sürekli o devirde araba hızlanıyor. Konik bir yapısı vardı sanırım yağ havuzunda duruyor ve bilmem kaçbin tane zincirden oluşan bir zincir yapısı var.

Stronic DSG nin audi ismi. DSG de çift debriyajlı otomatik vites demek. Her firma böyle değişik değişik isimler veriyor otomatik viteslerine. Mesela Multinin BMW deki adı CVT idi galiba bende bilmiyorum araştırmadımda hatalı bilgi olabilir.

Tiptronic dediği vites gene otomatik vites. Tek farkı +/- gibi bir modu olur. Vitesi drive a getirirsin, sonra böyle sağa sola çekersin +/- yazar joystick gibi + ya getir vites artsın - ye getir azalsın. Bir nevi deviri senin kontrol etmene olanak kalıyor.

EDIT: eskiden böyle bunlar yoktu bi otomatik vardı sonra bu tiptornici çıkardılar millet aa ne güzel manuel gibi de oluyor desin diye. Yalan dolan yani anlayacağınız . Şimdiki viteslerin hepsi hem otomatiğin hemde otomatiğin gelişmişi tiptroniğin eklentili hali gibi oluyor.

Bu viteslerden hepsini kullandım. Audi multi , dsg tiptronic vs vs. Normal bir otomatik vitesi kullanmayı bilirsen ve çok eski teknoloji özelliksiz birşey değilse düz vites kadar olmasada sana zevkini yaratır.

Şimdi çok uzun vadeli kullandığım 3 tane araba. 1 tanesini çok kullandığımı belirtemem gerçi Nissan Laurel Altima geçelim onu. 2 tane araba var diyelim otomatik. (arabaların hepsi ailemin arabasadır şahsıma ait değildir)

1. Araba Nissan Infiniti I-30 3000cc 190hp önden çekişliydi.
2. Hala kullandığımız Range Rover Sport SE

Otomatik vitesi birkere gaza bas git diye bilmeyin unutun. Kullandığınız arabanın gaz tepkisini de bilmeniz lazım. Mesela Range Rover bastığınız gazı yarım saniye sonra algılayıp uygulamaya geçirir. Bu yüzden pat diye gaza basarsan araba fırlar. Otomatik vitesli araba kullanırken tamamen motoru kontrol ediyorsun bu yüzden ayağının altına yumurta var gibi kullanacaksın. Ha diyorsan konfor zerre kadar ilgilendirmiyor bas gitsin o zaman. Ama bana göre araba kullanmak = yolcuları pürüssüz götürmektir. Ki bu pürüssüz götürmek sana inanılamz az yakıt tüketimi olarak geri dönecek.

Konuya girelim, otomatikle ilgili herkezin bildiği şeylerin başında Kick Down veya amerikan kamyoncu değimiyle pedat to the metal gelir euheuhe. Gazı köklersen eğer araba bir alt vitese atar seni. Mesela 4. viteste gidiyosun ve rampadasın. 4. vitesin 2bin devirinde araban usulca çıkıyor, hafif tıkandığını hissettin. Biraz gaz verirsin ki bu arabayı biraz zorlar, baktın olmadı köklersin alet bir alt dişliye atar. ve 3. vitesteki o anki devrinden hızlanmaya başlar. Sonra otomatik vitesin yapısına göre limite gelince 4 e çıkar veya sen gazı köklemeyi hafif bırakınca 4 e atar bunu deneyip göreceksin.

EDIT: bazı arabalarda bu kökleme olmadanda yapılıyor. Mesela gaza 1cm bastın diyelim, birden 2-3 cm basınca araba sert gaz verdiğin anlayıp alt dişliye atıyor. Fakat gazı köklersen alt dişliye full devir giriyor. Mesela benzinliyse 7k ya kadar vuruyor. Sonra gazı geri çekiyosun hop üst devire atıyor.

Otomatik viteste kalkış nasıl olur? Birkere genelde otomatik vites konfora ayarlanır bu yüzden spor modu vardır. Range Roverdan örnek veriyim.
Normal mod -> 2.5k devirde değişiyor
Spor mod -> 3.5k devirde değişiyor
Manuel mod -> 5k ya kadar değiştirmezse 5k da kendisi bir üste atıyor.
Sol ayakla frene basarsın, arabanın en iyi devirine getirirsin, mesela Range Rover dizel olduğu için ve kalkış kontrolü olduğu için torkunu en iyi verdiği devir atıyorum kafadan 2 bin ise ona getirirsin frenden ayağını kaldırdıgın zaman araba fırlar gider. Şöyledir ki, Range Rover sportu kalkıştı otomatikte bir Focus çiğ çiğ yiyebilecekken, aynı dizel focus dediğim yöntemle ve Manuel modda aç kalır.

Neyse kondan sapmayalım. Başka bir olay ise yokuş inmedir. Gaza basmana gerek yoktur. Araba senin yerine her zaman biraz gaz veriyordur zaten. Düz vitesten farkı bu yüzdendir yakıt tüketimi farkıda bundandır. Otomatik zaten hali hazırda azıcık gaz veriyordur rölantiyi sağlamak için sanırım işin uzmanı değilim bilemeyeceğim. Gerekli gereksiz gaza basmayacaksın. İyi ayarlayacaksın.

Otomatiğin bir tehlikeside düz vitesteki vitese güvenmendir. Düz viteste kımıl kımıl gidersin, ama yukarıda ytazdığım gibi otomatikle bir bakmışsn 120km ye varmışsın. O yüzden dikkattli olmak lazım.
Gaza bastığın oranda devir alırsın otomatikte. Frenleme yaparkende vites oranını sen değil araç seçtiği için sert frende belki dez avantajın olabilir.

Otomatik frende yakıt tüketimini en iyi şekilde sağlamak için benim tabirimle dümdüz gitmen lazım. İleride kırmızı yanıyorken inatla önündeki arabaya 20cm mesafeyle gidersen, önündeki amca 50 ile giderken sen 80 le gelip ani frenle 20 ye düşüp sonra tekrar gaza basıp 50 ye çıkıp gaz fren gaz fren gaz fren yaparsan ekonomiyi unut

Mesela bir örnek sana önündeki yol boş, hafif bir iniş var sonra hemen çok az yokuş çıkıp viraja gireceksin birazcık gaza basarsın sonra bırakırsın, arabanın hızı düşeceği için o viraja geldiğin anda bir alt vitese düşer ve devir atıyorum 3kdan başlar ve motor devrini otomatik düşürür bu sayede sen ufacık bir gaz dabesiyle hem hızlanmış olursun hem araba kendi kendine hızlanıp yavaşlamış olur.

2 kullanış örneği. 300-350km lık yol düşün. A şehrinden B şehrine virajlı yolda gereksiz gaz fren olmadan sakin ve kibar kullanımla Range SE ile çeyrek depoda gidebiliyorum. Fakat dönüşte boş geldim ve çok hızlı geldim, sert gaz + sert fren ve dizelin el verdiği ölçüde devirli kullandım. Yarım depodan fazal benzin yedi. Ha ama o hızla o virajları böyle kaymak gibi almak ayrı zevkti.

Elimden geldiğince yazmaya çalıştım, dediğim gibi bilgim kullandıklarımla sınırlı sizin vitesleri uzun vadede kullanmadım. Anlatmayı beceremediysem sorun yardımcı olmaya çalışayım.

Her zaman otomatiği düzden fazla severim. Tek bir düz vites severim, debriyaj taş gibi olacak böyle ayağımla birşeyi okşar gibi uğraşmayacam debriyajla bide kemikli sert bi vites geçişi olacak tak tak atacaksın. Ford Fiesta mesela :P

Düzeltme yaparak bir soru sorayım, eskiden Bu DSG lerde yavaşlarken LAg oluyodu. Çift debriyaj hızlanırken iyi hoşta yavaşlarken o hızdan deli gibi ödün verip normal otomatikten farkı kalmıyordu bu hala geçerlimi bende bunu merak ediyorum.
__________________
Çok Kaşardan DOST, Az Kaşardan TOST Olmaz.


Konu Ayki tarafından (13-12-2008 Saat 09:13 ) değiştirilmiştir.
 
13-12-2008, 10:02   #46
 
JOCCO
 
Lokasyon: Sivas / İstanbul
Mesajlar: 72
Üye Albümleri
@Ayki ellerine sağlık, teşekkürler..

 
13-12-2008, 10:25   #47
 
eksh
 
Lokasyon: Ayvalık-Rize/İST
Mesajlar: 4.577
Forum Yıldızı Audi Sahibi
valla benımde bıldıgım stronıc dsg farklı seyler ben alırken stronıc yoktu,s moduylada alakası yok 2005 a3 tede wardı ozaman s modu,dsg F1 dıreksıyondan vıtes kontrolu ve cıft kavramalı vıtes muhabbetı ole bılıyoorum,bıldıgım kadarıylada benım aractada mevcut
__________________
(ek)sh

 
13-12-2008, 10:40   #48
sword_19
 
Lokasyon:
Mesajlar: n/a
eksh:
valla benımde bıldıgım stronıc dsg farklı seyler ben alırken stronıc yoktu,s moduylada alakası yok 2005 a3 tede wardı ozaman s modu,dsg F1 dıreksıyondan vıtes kontrolu ve cıft kavramalı vıtes muhabbetı ole bılıyoorum,bıldıgım kadarıylada benım aractada mevcut


boş ver be erol birgün erelden öğreniriz farkları nelermiş ama işte önce seninle bir araya gelip erele gitmek lazım

 
13-12-2008, 10:45   #49
 
eksh
 
Lokasyon: Ayvalık-Rize/İST
Mesajlar: 4.577
Forum Yıldızı Audi Sahibi
abi esasında bıdakı haftasonu ctesi ben a4u goturebılırım bugun km sıne bakayım,14000olmustur arabanın gıdısı bıle bozuldu sana hangı gun uyuyor kardesım
__________________
(ek)sh

 
13-12-2008, 13:41   #50
 
audis_line3003
 
Lokasyon: Denizli
Mesajlar: 241
Üye Albümleri Audi Sahibi
dsg demek direksiyondan vites değiştirme mi ???

 
Konu Kapatılmıştır

Etiketler
17, 8p, :), a3, akü, araba, araç, dsg, el freni, f1, fark, farkı, ikaz, kavrama, multitronic, otomatik, performans, s-tronic, soru, sorun, spor, stop, stronic, tavsiye, teknik, tiptronic, tronic, vites, ışık
Seçenekler